ІМіП запрошує громади та школи взяти участь у проєкті підтримки соціальної згуртованості

Поділіться своєю знахідкою

Українська частина проєкту “Спільна ініціатива України та Румунії для соціального відновлення, інклюзії та згуртованості українських громад” за донорської підтримки AICS має на меті підтримати та сприяти соціальній згуртованості в громаді через об’єднання навколо освітнього компоненту. 

Відібрані учасники зможуть пройти комплексне навчання, створити діалогові групи для пошуку рішень у відновленні та розвитку, обладнати спеціалізовані простори на базі закладів освіти для проведення обговорень та отримати грант на потреби громади. 

До участі запрошуються громади з Чернігівської, Харківської, Херсонської, Миколаївської, Запоріжської, Дніпроперовської та Одеської областей, а також інші області, які мають релевантний Проєкту досвід та мотивацію. Ініціаторам участі необхідно сформувати команду (орієнтовно 5 осіб) з освітян, представників освітніх підрозділів ОМС, місцевих активісті тощо. 

Кінцевий термін подачі заявок ПРОДОВЖЕНО: 15.04.2024

ПРО ПРОЄКТ ТА ЧОМУ ЦЕ ВАЖЛИВО

Як показало повномасштабне вторгнення запорукою нашого виживання та стійкості є згуртованість та консолідованість суспільства. Спільна  готовність протистояти новим викликам, долати труднощі, зберігати довіру і почуття солідарності зі своїми співгромадянами. Саме жителі  з перших годин повномасштабного вторгнення почали організовувати численні ініціативи на підтримку, об’єднуватися у волонтерські групи та реалізовувати спільні проєкти, які діяли навіть в умовах надзвичайного ризику. І це спрацювало. Здатність до об’єднання та гуртування стали основою для відбиття атак та забезпечення функціонування держави. 

З часом, війна принесла нові виклики, пов’язані з внутрішніми переміщеннями та необхідністю ухвалювати ефективні рішення з урахуванням бачення різних груп, в умовах коли склад громад оновився інколи кардинально. Рівень стресу, травматизації, нестабільності та недовіри населення поступово зростає , що ускладнює  діалогові ініціативи  на місцевому рівні. Відтак, існує необхідність підтримати та сприяти соціальній згуртованості населення на місцевому рівні для подальшого відновлення та розвитку України. 

Як показала практика, саме заклади освіти є тим місцем, наволо якого гуртуються мешканці громади, реалізують спільні ініціативи, обговорюють проблеми та пропонують ідеї для рішень. Особливо це характерно для невеликих міст та сіл, де школи виконують функції культурного цетру, хабу для розвитку та реалізації суспільних задумів. 

У ході підготовки Проєкту, ми свідомо не прив’язувалися до органів місцевого самоврядування як основних просторів у громадах. Адже на відміну від них школи – це про самоорганізацію населення, згуртованість та підтримку один одного без втручання та координації влади. Формат співпраці представників закладів освіти, громадськості, ОМС – ідеальне поєднання для створення діалогового майданчика, де розроблятимуться рішення на користь громади.  Нам важливо сприяти самоорганізації населення на основі його власної зацікавленості, бажанні долучитися допомогти та ініціативності. Крім цього, навчальні заклади завжди слугували центром для обміну досвідом та інтеграцією різних поколінь. Зараз майже кожна громада України зіштовхується зі змінами, включаючи внутрішні переміщення та нові умови в яких доводится взаємодіяти мешканцям, ВПО та представникам громади аби прийняти спільне ефективне рішення. В такій ситуації саме школи стають місцем, де перетинаються різні верстви населення та різні покоління. І саме тому ми бачимо величезний потенціал у відновленні згуртованості громади, саме через взаємодію з освітніми закладами, які свого часу стали центром та прихистком для багатьох мешканців громад.

Мета Проєкту: підтримка та сприяння соціальній згуртованості в громадах через об’єднання навколо закладів освіти, шляхом впровадження діалогових інструментів та розвитку спроможностей для здійснення діалогових ініціатив на місцевому рівні. 

Учасникам пропонуються наступні компоненти в рамках Проєкту: 

Створення діалогових ініціативних груп та проведення спеціалізованих навчань. Створення діалогових ініціативних груп, до складу яких входять 5 осіб, вибраних з громади (педагоги, представники місцевої влади, місцеві активісти). Проведення навчання для цих груп у підходах, спрямованих на травму та полегшення діалогу (І етап – офлайн в Києві – 4 дні; ІІ та ІІІ етап – онлайн 4 дні). Учасникам пропонується пройти професійне навчання та отримати підтримку у запроваджені діалогово ініціативних груп, які вже визначать напрямок роботи 

Розвиток потенціалу освітян, директорів шкіл та представників освітних підрозділів у застосуванні відновних підходів. Проведення спеціалізованих тренінгів  для педагогів зі шкіл обраних громад щодо впровадження травмочутливого підходу. Озброєння їх навичками для створення підтримуючого, емпатичного навчального середовища та відновного менеджменту (на базі проєкту ІМіП “Мирна школа”)

Онлайн-освіта з психологічного відновлення та стійкості для учнів. Запуск навчальних онлайн-програми для школярів обраних громад з психологічного відновлення та стійкості. Ця ініціатива дасть їм можливість покращити свою здатність подолати виклики, кризові ситуації та покращити загальний стан їхнього благополуччя (на базі проєкту ІМіП “Мирна школа”)

Програма грантів на потреби громади. Реалізація конкурсної програми грантів для забезпечення громад фінансовою підтримкою проєктів, які найкращим чином відповідають їх конкретним потребам. Програма спрямована на надання громадам можливості за допомогою грантів для проектів, які враховують їхні унікальні вимоги та пріоритети (очікується, що Проєкт покриє 10 грантів по 2 250 євро, які буде відібрано на конкурсній основі). 

Менторський супровід груп для діалогу. Встановлення системи постійного супроводу та підтримки роботи діалогових ініціативних груп. Цей супровід буде корисним для ефективності роботи груп, відслідковування їх прогресу, забезпеченню застосування травмочутливого підходу та підтримки щодо запобігання радикалізації в середині громади.

Розвиток навичок з мінної безпеки. Доповнення до основної частини Проєкту. Проведення навчання з мінної безпеки для громад, що стануть учасниками процесу. Є необхідним елементом забезпечення безпеки на місцевому рівні та збереження життя мешканців громади. 

ПЕРЕВАГИ УЧАСТІ У ПРОЄКТІ

Проєкт сприятиме відновленню та розвитку соціальної згуртованості на місцях задля прийняття рішень та реалізації ініціатив спрямованих на відновлення та розвиток громад. Проведення заходів проєкту на основі освітнього компоненту та підтримка місцевих закладів освіти дасть можливість створити простір для об’єднання мешканців громади та підтримати їх у процесі самоорганізації.

Учасники проекту отримають комплексну підтримку у розробці, впроваджені та масштабуванні їх досвіду у реалізації ініцітив з посилення згуртованості та стійкості на місцях. Зможуть адаптувати та розвинути різні інстурменти ефективного залучення місцевих жителів, різних організацій та установ до процесів відновлення та розвитку. Спираючись на школу як фізичний простір та місце контакту для різних членів громади ми спільно створимо простір для обєднання та самоорганізації. 

У ході реалізації Проєкту громади зможуть: 

  • налагодити співпрацю між мешканцями громади, ВПО, освітнім середовищем, представниками ОМС та місцевими активістами для здійснення заходів з відбудови та розвитку; 
  • створити простір на базі навчальних закладів для підтримки згуртованості населення; 
  • навчитися використовувати та застосувати діалогові інструменти для ефективного вирішення конфліктних ситуацій та зменшення соціальної напруги;
  • отримати підтримку  для спільної ініціативи спрямованої на задоволення потреб громади; 
  • започаткувати ініціативи, які ефективно залучатимуть мешканців громади до співпраці. 
  • облаштувати простір (приміщення) у навчальному закладі для роботи ініціативної групи з згрутування, ініціатив у застосуванні відновного та травмочутливому підходу. 

ТЕРМІНИ, ВИМОГИ ТА РЕЄСТРАЦІЯ

До участі у Проєкті буде відібрано 25 громад з Чернігівської, Сумської, Харківської, Дніпропетровської, Запорізької, Херсонської, Миколаївської та Одеської області та інших шляхом відкритого конкурсного відбору. 

Важливо: 

  • Ініціативній групі/особі, що виявила бажання зареєструватися у Проєкті варто залучити не менше 5 активних представників громади, готових долучитися до реалізації (не менше 2 освітян/вчителів, представники місцевої влади, що працюють з питанями освіти, активісти, ВПО та інші зацікавлені мешканці);
  • Узгодити попередню участь у Проєкті з закладом освіти, що буде залучений (в закладі планується онлайн-навчання для освітян та школярів, а також використання приміщеннь для діяльності створеної діалогово-ініціативної групи. ІМіП допоможе обладнати таке приміщення у разі його відстуності або неналежного стану; 
  • Учасники групи  мають бути готові прийняти участь у повному складі у тренінгу, що відбудеться у місті Києві (4 дні), а також інших тренінгах в онлайн-форматі.


Для того щоб взяти участь у відборі для участі у проєкті необхідно заповнити форму за посиланням: https://forms.gle/TM8MirsBDcRB2gXN7  

Кінцевий термін прийому заявок: 15 квітня 2024 року 

Будь ласка, заповнюйте форму уважно, адже на основі відповідей буде проходити первинний відбір учасників.

У разі виникнення додаткових питань звертайтесь до координаторки проєкту Анни Мойсеєвої: psmanager@ipcg.org.ua

Результати відбору будуть оголошені після 20 квітня 2024 року.

_________
*Відбір проводиться в рамках проєкту  “Спільна ініціатива України та Румунії для соціального відновлення, інклюзії та згуртованості українських громад” за донорської підтримки AICS( Італійська агенція розвитку співробітництва). 
Проєкт спрямований на посилення соціальної згуртованості та покращення доступу до освіти та підтримки українських громад як в громадах на території Украни, так і для українців-вимушених переселенців в Румунії. 

Поділіться своєю знахідкою
інститут миру і порозуміння
інститут миру і порозуміння

інститут миру і порозуміння

Статті: 59