Запрошуємо школи до участі у короткостроковому проєкті з підтримки єдності у громадах

Поділіться своєю любов'ю

Проєкт зі зміцнення соціальної згуртованості в українських громадах шляхом сприяння почуттю єдності та порозуміння буде реалізовано на базі освітніх закладів. Ініціатива впроваджується ІМіП за підтримки Уряду Ірландії. 

До участі запрошуться освітні заклади, які відчувають потребу у створенні простору та підтримки діалогів між ВПО та представниками приймаючих громад, формуванні зцілюючого освітнього середовища, та готові стати базою для проведення цих діалогів за участі експертів.

Географія: Івано-Франківська, Вінницька, Харківська, Рівненська, Волинська, Київська, Тернопільська, Черкаська області.

Термін реалізації: травень-серпень 2024.

ПРО ПРОЄКТ

Російська агресія в Україні має суттєвий негативний вплив на сферу освіти в Україні. Багато сімей, вчителів та учнів вимушено залишили свої домівки та перемістилися у відносно безпечні регіони. Натомість, приймаючі громади стикнулися з викликами щодо пошуку порозуміння та залученості усіх сторін до прийняття рішень. Ресурси таких громад зачасту є обмежені, що також ускладнює забезпечення освітніх потреб для ВПО. Крім того, війна впливає на інші сфери житття. Все більше населення бореться з травмами, тривогою та різними проблемами психоемоційного стану, що заважає ефективному навчанню та викладанню.

Цей проєкт прагне зменшити напругу та зміцнити соціальну єдність в регіонах, спираючись на школи як основу, що може стати майданчиком для спілкування між різними групами, прийняття спільних інклюзивних рішень для майбутнього відновлення та розвитку громад. 

У ході реалізації, ми плануємо запровадити полегшений діалог у школах, надаючи платформу для вирішення “делікатних” і важливих питань як для навчальних закладів, так і для громад. До прикладу, ці обговорення можуть охопити такі теми, як:  створення сприятливого та інклюзивного середовища для учнів, які зазнали значних втрат через війну, включно з тими, хто втратив членів родини чи майно. Або ж міркування щодо того, як вшанувати пам’ять членів громади, які загинули внаслідок війни.

Переваги участі у Проєкті: 

  • Налагоджена співпраця між мешканцями громади та ВПО, усунена конкуренція між ними = трансформована, стійка та згуртована спільнота, яка готова відновлювати та розвивати свою громаду.
  • Оснащення інструментами та знаннями для вирішення своїх конкретних проблем: навички орієнтації у складних ситуаціях діалогу, керування конфліктами та сприяння чутливим до травми обговоренням, відкритість до нових моделей співпраці тощо.
  • Наявність платформи на базі ЗЗСО для зцілення та підтримки у разі виникнення подальших конфліктних ситуацій, сприятливої для їх внутрішнього вирішення у рамках громади. 

КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ

До участі запрошуть загальноосвітні навчальні заклади з  Івано-Франківської, Вінницької, Харківської, Рівненської, Волинської, Київської, Тернопільської, Черкаської областей. 

Критерії, що враховуватимуться при відборі: 

  • наявність конфліктної ситуації між ВПО та приймаючою громадою;
  • релевантне географічне розташування закладу (розміщення у зазначених обастях);
  • готовність представників громади та закладу підписати меморандум про співпрацю та активно долучатися до діяльності у рамках проєкті (детально опишемо нижче);
  • участь у проєкті має бути узгоджена із керівником закладу освіти та підтримана ним;
  • розуміння та готовність до того, що висновки діалогового процесу будуть відображені експертами при розробці методології зі збереженням принципу конфіденційності .

Співпраця з представниками громади у рамках проєкту відбуватиметься на безоплатній основі.

ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ

  1. Реєстрація та відбір закладів освіти. На цьому етапі експерти ІМІП будуть оцінювати подані заявки та запрошувати ЗЗСО на інтервʼю у форматі онлайн, тривалість близько 30 хв. Після цього не пізніше 1 червня ми оголосимо результати відбору та відібрані навчальні заклади. 
  1. Проведення Діалогу. Із кожним ЗЗСО працюватимуть кваліфіковані 2 експерти-фасилітатори ІМІП, які пройшли відповідне навчання та мають досвід у сфері діалогів. 

У рамках діалогового процесу відбуватимуться наступні активності:

  • співпраця сторін діалогу з експертами (онлайн): знайомство, підготовчі інтерв’ю, комунікація телефоном або через листування для збору інформації;
  • проведення діалогових сесій (офлайн) –  1-2 виїзні сесії (1 день), що пройдуть на базі ЗЗСО. Ми забезпечуємо кава-брейки та канцелярію.
  • Результат: діалоговий процес може мати результат у вигляді конкретного рішення, коли сторонам вдалося дійти згоди та розробити чіткий план дій, а може не мати жодного рішення для певної ситуації. У такому випадку результатом діалогу можна вважати  зміну ставлень та взаємовідносин всередині громади, що також є надзвичайно цінним.  Експерти будуть націлені на пошук того варіанту, який є прийнятним та ефективним для кожної ситуації, але на старті ми мусимо попередити про такі особливості діалогового процесу.

Важливо зазначити, що в залежності від особливостей кожної ситуації кількість людей, що залучаються до процесу від сторін, та його тривалість можуть бути різними. 

Загалом ми очікуємо, що етап діалогу буде завершено протягом червня-липня 2024 року.

РЕЄСТАРЦІЯ

Подати заявку можна за посиланням: https://forms.gle/f9jZbTBaWh3QF1GR9

Дедлайн: 30 травня

Якщо маєте запитання, звертайтеся до координаторки проєкту – Макогін Наталії, +380 93 70 32 609 (телефонувати у Viber, Telegram)

_______

Поділіться своєю любов'ю
інститут миру і порозуміння
інститут миру і порозуміння

інститут миру і порозуміння

Статті: 74