Проєкт зі зміцнення соціальної згуртованості в українських громадах шляхом сприяння почуттю єдності та порозуміння буде реалізовано на базі освітніх закладів. Ініціатива впроваджується ІМіП за підтримки Уряду Ірландії.
До участі запрошуться освітні заклади, які відчувають потребу у створенні простору та підтримки діалогів між ВПО та представниками приймаючих громад, формуванні зцілюючого освітнього середовища, та готові стати базою для проведення цих діалогів за участі експертів.
Географія: Івано-Франківська, Вінницька, Харківська, Рівненська, Волинська, Київська, Тернопільська, Черкаська області.
Термін реалізації: травень-серпень 2024.
ПРО ПРОЄКТ
Російська агресія в Україні має суттєвий негативний вплив на сферу освіти в Україні. Багато сімей, вчителів та учнів вимушено залишили свої домівки та перемістилися у відносно безпечні регіони. Натомість, приймаючі громади стикнулися з викликами щодо пошуку порозуміння та залученості усіх сторін до прийняття рішень. Ресурси таких громад зачасту є обмежені, що також ускладнює забезпечення освітніх потреб для ВПО. Крім того, війна впливає на інші сфери житття. Все більше населення бореться з травмами, тривогою та різними проблемами психоемоційного стану, що заважає ефективному навчанню та викладанню.
Цей проєкт прагне зменшити напругу та зміцнити соціальну єдність в регіонах, спираючись на школи як основу, що може стати майданчиком для спілкування між різними групами, прийняття спільних інклюзивних рішень для майбутнього відновлення та розвитку громад.
У ході реалізації, ми плануємо запровадити полегшений діалог у школах, надаючи платформу для вирішення “делікатних” і важливих питань як для навчальних закладів, так і для громад. До прикладу, ці обговорення можуть охопити такі теми, як: створення сприятливого та інклюзивного середовища для учнів, які зазнали значних втрат через війну, включно з тими, хто втратив членів родини чи майно. Або ж міркування щодо того, як вшанувати пам’ять членів громади, які загинули внаслідок війни.
Переваги участі у Проєкті:
- Налагоджена співпраця між мешканцями громади та ВПО, усунена конкуренція між ними = трансформована, стійка та згуртована спільнота, яка готова відновлювати та розвивати свою громаду.
- Оснащення інструментами та знаннями для вирішення своїх конкретних проблем: навички орієнтації у складних ситуаціях діалогу, керування конфліктами та сприяння чутливим до травми обговоренням, відкритість до нових моделей співпраці тощо.
- Наявність платформи на базі ЗЗСО для зцілення та підтримки у разі виникнення подальших конфліктних ситуацій, сприятливої для їх внутрішнього вирішення у рамках громади.
КРИТЕРІЇ ВІДБОРУ
До участі запрошуть загальноосвітні навчальні заклади з Івано-Франківської, Вінницької, Харківської, Рівненської, Волинської, Київської, Тернопільської, Черкаської областей.
Критерії, що враховуватимуться при відборі:
- наявність конфліктної ситуації між ВПО та приймаючою громадою;
- релевантне географічне розташування закладу (розміщення у зазначених обастях);
- готовність представників громади та закладу підписати меморандум про співпрацю та активно долучатися до діяльності у рамках проєкті (детально опишемо нижче);
- участь у проєкті має бути узгоджена із керівником закладу освіти та підтримана ним;
- розуміння та готовність до того, що висновки діалогового процесу будуть відображені експертами при розробці методології зі збереженням принципу конфіденційності .
Співпраця з представниками громади у рамках проєкту відбуватиметься на безоплатній основі.
ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ
- Реєстрація та відбір закладів освіти. На цьому етапі експерти ІМІП будуть оцінювати подані заявки та запрошувати ЗЗСО на інтервʼю у форматі онлайн, тривалість близько 30 хв. Після цього не пізніше 1 червня ми оголосимо результати відбору та відібрані навчальні заклади.
- Проведення Діалогу. Із кожним ЗЗСО працюватимуть кваліфіковані 2 експерти-фасилітатори ІМІП, які пройшли відповідне навчання та мають досвід у сфері діалогів.
У рамках діалогового процесу відбуватимуться наступні активності:
- співпраця сторін діалогу з експертами (онлайн): знайомство, підготовчі інтерв’ю, комунікація телефоном або через листування для збору інформації;
- проведення діалогових сесій (офлайн) – 1-2 виїзні сесії (1 день), що пройдуть на базі ЗЗСО. Ми забезпечуємо кава-брейки та канцелярію.
- Результат: діалоговий процес може мати результат у вигляді конкретного рішення, коли сторонам вдалося дійти згоди та розробити чіткий план дій, а може не мати жодного рішення для певної ситуації. У такому випадку результатом діалогу можна вважати зміну ставлень та взаємовідносин всередині громади, що також є надзвичайно цінним. Експерти будуть націлені на пошук того варіанту, який є прийнятним та ефективним для кожної ситуації, але на старті ми мусимо попередити про такі особливості діалогового процесу.
Важливо зазначити, що в залежності від особливостей кожної ситуації кількість людей, що залучаються до процесу від сторін, та його тривалість можуть бути різними.
Загалом ми очікуємо, що етап діалогу буде завершено протягом червня-липня 2024 року.
РЕЄСТАРЦІЯ
Подати заявку можна за посиланням: https://forms.gle/f9jZbTBaWh3QF1GR9
Дедлайн: 30 травня
Якщо маєте запитання, звертайтеся до координаторки проєкту – Макогін Наталії, +380 93 70 32 609 (телефонувати у Viber, Telegram)
_______